JVATN – WORKSHOP voor Professionals 14 nov. 2020

Deskundigheidsbevordering; JVATN-accreditatie 5 punten, €65,- ex btw
Jungiaanse Analyse met cliënten op psycho-actieve medicatie

In de jungiaanse analyse speelt het onbewuste de hoofdrol. ‘Psychopillen’ saboteren het vermogen tot denken en voelen van je cliënten. Als de belangrijkste factor van je interventies wordt vervormd of onderdrukt door remmende medicatie, is kennis over allopatische psycho-chemicaliën als antidepressiva, benzodiazepinen en antipsychotica cruciaal.

Deze dagworkshop van Stichting AntidepressivaVrij Nederland geeft je de wetenschappelijke feiten en traint je therapeutische vaardigheden. Jelmer van Nimwegen, oprichter en directeur van de stichting, 15 jaar docent biologie en scheikunde, voormalig docent aan het Jungiaans Instituut en medicatie-ervaringsdeskundige, deelt 18 jaar ervaring in de begeleiding van gebruikende cliënten en ‘afbouwers’ met je.

Professionaliteit
Uitgangspunt is ‘liever geen medicatie, maar bij crisis geldt: toch goed dat het er is’. Je leert medicatieblokkades onderkennen, omgaan met remmende effecten van medicatie op voelen en denken en de totale therapie. je oefent in het voeren van een voorlichtingsgesprek over medicatie en de afbouw daarvan. Je maakt kennis met de beginselen van verantwoorde afbouwbegeleiding. Uiteraard in samenwerking met voorschrijvers. Je krijgt informatie over een gezonder alternatief: Natuurlijk Psychisch Herstel. Doe mee, mail of bel: 06-11496141.

Zaterdag 14 november
Tijd: 10 – 16
Plaats: Heuf 20, Beers (NB)
Prijs: €65 ex btw